مطالب علمی روز


   جدید ترین مطالب علمی روز
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 48227
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

سخن مدیر وبلاگ بسمه تعالی امیدوارم این وبلاگ مورد توجه شما قرار گرفته باشد و خواهان نظرات وپیشنهادات شما جهت ارتقاع سطح وبلاگ هستیم.سلامتی و کامیابی شما عزیزان را از خداوند بزرگ خواهانیم.
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ بازیگوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب علمی روز و آدرس scientifically2.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» دندان عقل سومین آسیای دائمی

 

دندان های عقل یا سومین آسیای دائمی آخرین دندانی است که معمولا در ۱۷ تا ۲۴ سالگی می روید. تعداد این دندان ها معمولا ۴ عدد است که در هر گوشه از فک بالا و پایین قرار دارند، اما گاهی جوانه یک یا چند دندان عقل در دهان وجود دارد.
دندان های عقل معمولا مشکلی ایجاد نمی کنند و در مواقعی که فضای کافی وجود داشته باشد و بهداشت دهان و دندان به خوبی انجام گیرد نیاز به کشیدن آنها نیست. فک انسان در پایان دهه دوم زندگی به رشد واقعی خودش می رسد. متاسفانه این اندازه اغلب برای بیرون آمدن دندان عقل کوچک است و ما مجبوریم برای جلوگیری از عوارض بعدی آنها را خارج نماییم. در صورت ایجاد عفونت ممکن است با خوردن آنتی بیوتیک موقتا مشکل حل شود، ولی مجددا این عفونت ایجاد می گردد. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که دندان بایستی کشیده شود بهتر است در همان ابتدا کشیده شود. 


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : جمعه 4 تير 1398برچسب:دندان عقل,عقل,دندان,سومین دندان آسیای دائمی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بهترین زمان جراحي دندان عقل

دندان پزشكان مي گويند بهترين سن براي جراحي دندان عقل زير 20 سالگي است، چراكه عوارض و درد كمتري دارد.


روي يونيت دندانپزشكي دراز كشيده‌ايد و دندانپزشك مشغول نگاه كردن عكس بزرگي است كه از تمام دندانهايتان گرفته‌ايد و تمام دندانها و استخوان فكتان از يك سمت يا سمت ديگر كاملاً در آن ديده مي‌شود، شما امروز براي بررسي وضعيت «عقلتان»، به مطب دندانپزشكي آمده‌ايد، البته منظور دندان عقل است.

پس از بررسي‌ها و معاينه مشخص مي‌شود كه شما نياز به جراحي دندان عقل و خارج كردن آن به روش جراحي داريد. براي اين‌كه اين جراحي را به راحت‌ترين صورت ممكن پشت‌سر بگذاريد و براي هميشه و با خاطره‌اي خوش از شر «عقل‌»تان خلاص شويد، خواندن مقاله زير مي‌تواند مفيد باشد.

دندان عقل به سومين دندان آسياب بزرگ اطلاق مي‌شود. اين دندان كمي ديرتر از دندان‌هاي ديگر رشد مي‌كند و در سنين 17 الي 21 سالگي‌ مي‌رويد .با رشد انسان و كوچك شدن فك، فضا براي رشد دندان عقل محدود شده و در نتيجه دندان عقل خود را به شكل نهفته و نيمه‌نهفته نشان مي‌دهند.

تحقيقات انجام شده در زمينه دندان‌هاي عقل نشان مي‌دهد كه اين دندان‌ها در بسياري موارد مشكل‌ساز بوده و به جراحي ختم شده‌اند. دندان‌هاي عقل بعد از پوسيدگي، موجب پوسيدگي دندان‌هاي مجاور و عفونت در اطراف مي‌شود و گاهي نيز با بستري ‌شدن در بيمارستان و جراحي همراه است.

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : جمعه 4 شهريور 1398برچسب:جراحی دندان عقل,بهترین زمان برای جراحی دندان عقل,دندان عقل, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دلایل کشیدن دندان عقل
این دندان‌ها باعث بروز دردهایی در ناحیه مفصل فك، گوش، چشم و سر می‌شود و برای مقابله با پیدایش چنین دردهایی، بهتر است كه دندان‌های عقل توسط پزشك متخصص كشیده شود.

دندان پزشكان می‌گویند بهترین سن برای جراحی دندان عقل زیر سن 20 سالگی است، چرا كه عوارض و درد كمتری دارد.

دندان عقل به سومین دندان آسیاب بزرگ اطلاق می‌شود. این دندان كمی دیرتر از دندان‌های دیگر رشد می‌كند و در سنین 17 تا 21 سالگی‌ می‌روید. با رشد انسان و كوچك شدن فك، فضا برای رشد دندان عقل محدود شده و در نتیجه دندان عقل خود را به شكل نهفته و نیمه ‌نهفته نشان می‌دهد.

تحقیقات انجام شده در زمینه دندان‌های عقل نشان می‌دهد كه این دندان‌ها در بسیاری از موارد، مشكل‌ساز بوده و به جراحی ختم شده‌اند. دندان‌های عقل بعد از پوسیدگی، موجب پوسیدگی دندان‌های مجاور و عفونت در اطراف می‌شود و گاهی نیز با بستری ‌شدن در بیمارستان و جراحی همراه است.

از طرفی دندان عقل با توجه به اینكه در آخرین ردیف دندان‌ها رشد می‌كند و جای کمی برای رشد آن وجود دارد، به دندان‌های‌ مجاور فشار آورده و سبب كج قرار گرفتن دندان‌های دیگر می‌شود. همچنین این دندان‌ها باعث بروز دردهایی در ناحیه مفصل فك، گوش، چشم و سر می‌شود و برای مقابله با پیدایش چنین دردهایی، بهتر است كه دندان‌های عقل توسط پزشك متخصص كشیده شود.

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : جمعه 4 شهريور 1390برچسب:کشیدن دندان عقل,جراحی دندان عقل,عفونت دندان عقل,دلایل کشیدن دندان عقل, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» بعد از جراحی دندان عقل چه باید کرد؟

هوای خونریزی را داشته باشید

دندان پزشك از شما می‌خواهد، پس از كشیدن (خارج كردن) یا جراحی دندان عقل تان یك عدد گاز مرطوب را حدود نیم ساعت در این محل و درون دهانتان نگه دارید، به این ترتیب شما به خودتان كمك خواهید كرد كه زودتر خونریزی از محل جراحی قطع شود و با تشكیل لخته در محل جراحی، خونریزی متوقف شود. حداقل 3 تا 4 ساعت نباید صحبت كنید.

توجه كنید شما ممكن است تا فردای روز جراحی، مقداری خون در دهانتان ترشح شود كه كاملاً طبیعی است. در این موارد یك تكه گاز استریل كوچك را در محل جراحی قرار دهید.

سیگار كشیدن ، خونریزی از محل جراحی را شدیدتر می‌كند. بنابراین در طول 12 ساعت اول پس از كشیدن دندان، سیگار نكشید و یا حداقل خیلی آرام به آن پك بزنید تا باعث شروع خونریزی نشود. شما نباید از نی برای نوشیدن نوشابه استفاده كنید.

 

اگر خون در دهانتان جمع شده است نباید آن را بیرون تف كنید، بلكه باید تلاش كنید بزاق تان را به‌جای تف كردن، ببلعید. كشیدن دندان یا ورزش كردن تا فردای روز جراحی ممنوع است، چون افزایش گردش خون باعث خونریزی مجدد از محل جراحی می‌شود.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : جمعه 4 شهريور 1390برچسب:جراحی دندان عقل,دندان عقل,جراحی دندان,مراقبت های بعد از جراحی دندان, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» جراحی پلاستیک بینی

هر روز افراد بسياري با استفاده از عمل هاي مختلف زيبايي اعتماد به نفس بيشتري پيدا كرده و از زندگي خود لذت بيشتري ميبرند. اين اطلاعات فقط براي آگاهي شما ارائه شده است بدیهی است جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می توانید حضوراً با اینجانب مطرح نمایید.

از بين تمام اعمال زيبائي ، جراحي پلاستيك بيني كه اصطلاحاً " رينوپلاستي " ناميده مي شود از ويژگي هاي خاصي برخوردار است لذا سعي مي شود با تفضيل بيشتري مورد بحث قرار گيرد . اين عمل چيزي بيشتر از مهارت جراحي است و در حقيقت تلفيقي از علم و هنر است . جراح زيبايي بيني قبل از هر چيز يك پزشك است و فاكتورهاي پزشكي و رواني كه باعث شده يك فرد سالم با ميل خودش براي انجام يك عمل جراحي مراجعه كند را به خوبي درك مي كند. ضمناً او مثل ميكل آنژ يك مجسمه تراش است .


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : شنبه 18 تير 1390برچسب:بینی,جراحی بینی,عمل بینی,رينوپلاستي,عوارض جراحی زیبایی بینی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثير نماز بر بيماري فشار خون

افزايش فشار خون يكي از شايعترين دلايل مراجعه به پزشك در سرتاسر دنياست. بعنوان مثال يكي از جديدترين آمارها ، در ايالات متحده آمريكا ، شايعترين بيماريي كه افراد را ناگزير به استفاده از دارو ، مي كند افزايش فشار خون ذكر كرده است (1)  ، به علت عوارض خطرناك و متعددي كه اين بيماري در بسياري از اعضاي بدن از جمله قلب و مغز و كليه و چشم و .. دارد ، سعي و اهتمام فراواني در دانش پزشكي براي پيشگيري و كنترل اين بيماري در پيش گرفته شده است .

     در تمامي منابع معتبر علمي ، براي پيشگيري از ابتلا به افزايش فشار خون و همچنين كنترل تعداد زيادي از بيماران كه افزايش فشار خوني در حد خفيف يا متوسط دارند ، رعايت برخي اصول و استفاده از درمانهاي غير دارويي توصيه مي شود . درمانهاي غير دارويي ضمن آن كه هزينه چنداني را بر بيمار تحميل نمي كنند در پايين آوردن فشار خون و ممانعت از بروز و پيشرفت آن موثرند .(2)

 


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:تاثیر نماز,فشار خون,درمان فشار خون,جلوگیری از بیماری فشارخون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثير نماز بر افزايش طول عمر

   در سالهاي نخستين كه اين حقير نگارنده سطور ، تحصيل طب را در تهران آغاز كرده بودم ، در برخورد با استاد بزرگ پاتولوژي ايران ، جناب آقاي “ دكتر كمال الدين آرمين ”(1)  همواره اين سؤال در ذهنم نقش مي بست كه چه نيروي عظيم و خارق العاده اي وجود دارد كه سبب مي شود اين مرد در اوج كهولت مقتدرانه بركرسي تحقيق و پژوهش و تدريس همچنان تكيه بزند و در آستانه هشتمين دهه عمر خود اينچنين شاداب و دل زنده باقي بماند !

     تا اين كه روزي سر كلاس درس استاد اين راز بر ما دانشجويان آشكار شد . بدين سان كه ، استاد هنگامي كه مشغول تدريس اسلايدهاي پيچيده و متنوع علمي مربوط به تشخيص هاي پاتولوژي بود ، ناگهان به اسلايدي رسيد كه به كلي با همه چيزهايي كه در دانشكده پزشكي ديده بوديم فرق داشت !؟!

     بر روي آن اسلايد تنها يك بيت از حافظ شيراز نگاشته شده بود كه :

تكيه بر تقوي و دانش در طريقت كافريست

راهرو گر صد هنر دارد “ توكل ” بايدش

     آن گاه استاد مدتي درباره توكل سخن گفت و به ما آموخت كه والاترين و بالاترين قدرت پزشك براي تشخيص و درمان بيماريها تنها توكل به باريتعالي است و ديگر هيچ .

     ايمان متعالي و توكل بدون قيد و شرط را يكبار ديگر من در ملاقات با پير تاريخ ايران و پدر تاريخ كرمان ، استاد باستاني پاريزي ديدم . مرد جاودانه اي كه هنوز حتي در دوران كهولت ، استوار و با عظمتي شگرف و ستودني و بي آلايشي و بي ريايي بي نهايت خود ، . زندگيش را وقف ايران عزيز نموده است . مشاهده بزرگاني چون آرمين ، باستاني پاريزي و .. و توجه به اين نكته ظريف كه بسياري از مراجع تقليد بزرگ و مشايخ صوفيه كه ايمان و ذكر خدا در جزء  جزء زندگيشان جاريست ، عمرهاي طولاني و پر بركت مي كنند. آشكار كننده اين مطلب است كه ميان “ ذكر خدا ” و فزوني طول عمر رابطه تنگاتنگي وجود دارد .

     توجيه علمي اين موضوع نيز با توجه به فوايد پزشكي مختلف نماز ، كه ما در اين مجموعه مقالات تنها به فرازهاي كوچكي از آن اشاره كرده ايم ، روشن مي شود . در اين مورد حتي برخي از نويسندگان علت علمي طولاني شدن بي سابقه عمر حضرت صاحب الزمان (عج ) را براي قرنها ، تسلط همه جانبه و كامل ايشان بر مسايل جسمي و رواني بشر ، به حساب مي آورند .

     و حضرت قائم (عج ) همان بزرگ مردي است كه والاترين حد نماز را به جاي مي آورد ، نمازي كه پيوسته سزاوار ستايش و سلام ابدي است :

     “ السلام عليك حين تقوم ، السلام عليك حين تقعد ، السلام عليك حين تقراء ، السلام عليك حين تصلي ، السلام عليك حين تقنت ، السلام عليك حين تركع و تسجد ، السلام عليك حين تحلل و تكبر السلام عليك حين تحمدو تستغفر ، السلام عليك حين تصبح و تمسي ، السلام عليك في الليل اذا يغشي و النهار اذا تجلي ” (2)



نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:تاثیر نماز بر طول عمر,افزایش عمر,فواید نماز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» طرز كار راكت هاي فضايي

مقدمه: يكي از عجيب ترين كشفيات انسان دسترسي به فضا است كه پيچيدگي و مشكلات خاص خود را دارد. راه يابي به فضا پيچيده است، چرا كه بايد با بسياري از مشكلات روبرو شد. مثلا: - وجود خلا در فضا - مشكلات گرما و حرارت - مشكل ورود مجدد به زمين - مكانيك مدارها - ذرات و باقي مانده هاي فضا - تابش هاي كيهاني و خورشيدي - طراحي امكانات براي ثابت نگه داشتن اشيا در بي وزني ولي بزرگترين مشكل ايجاد انرژي لازم براي بالا بردن فضاپيما از زمين است كه براي درك اين موضوع بايد به بررسي طرز كار موتورهاي موشك پرداخت. در يك ديدگاه ساده، مي توان موتورهاي موشك را به آساني و با هزينه اي نسبتا كم طراحي كرد و حتي آن را به پرواز درآورد اما اگر بخواهيم مسئله را در سطح كلان بررسي كنيم با مشكلات و پيچيدگي هاي بسياري مواجه هستيم و اين موتورهاي موشك (و به خصوص سيستم سوخت آن ها) آنقدر پيچيده است كه تا به حال تنها سه كشور توانسته اند با استفاده از اين فناوري انسان را در مدار زمين قرار دهند


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:راکت های فضایی,طرز کار,سرعت و شتاب راکت های فضایی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 12روش برای ازدیاد حافظه

ایـده های بـزرگ از مـحـلی فـــرای باورهای شخصی نشات می گـیـرند. بـاید بـه دوردسـت هــا بنگرید و افکار متفاوت را آزمایش کنید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

عده ای بـــا به کار نگرفتن ذهن خود آنرا به طرز وحشتناکی بی حس و کرخت می کنند، چنین رفتاری باعث می شود درخت افکار شما هیچ گاه به بار ننشیند.

1- زیاد مطالعه کنید
ذهن شما همانند بدنتان برای اینکه رشد پیدا کرده و پرورش یابد نیازمند تمرین و تحرک است، و چه تمرینی بهتر از کتاب خواندن. سعی کنید با افکار و عقاید انسان های موفق در طول تاریخ آشنا شوید. شرح حال و تاریخچه زندگی هر یک از آنها را مرور کنید و از آن درس بگیرید. با مطالعه این کتب می توان حدس زد که چگونه این افراد بزرگ ذهن خود را برای رسیدن به بهترین ها پرورش داده بودند. همچنین می توانید مجلاتی نظیر تجارت و یا اقتصاد روز را نیز مطالعه کنید. با آگاهی از نظرات دیگران پیرامون مسایل مختلف شما سطحی نگری را کنار می گذارید و با یک دید عمقی به موضوعات مختلف می نگرید


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:تقویت حافظه,درمان آلزایمر,ازدیاد حافظه,روش باهوش شدن, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مکمل های غذایی خوب یا بد ؟

مطالعات اخیر، همانند مطالعاتی که نشان می‌داد مکمل اسید فولیک قبل و در
ابتدای بارداری می‌تواند به شکل بارزی شیوع نقایص لوله عصبی در جنین را
کاهش دهد، با آموزه‌های فعلی، حداقل در برخی موارد تناقض دارد.مثال دیگر
دخالت ویتامین D در وضعیت استخوان است. به شکل واضح سالمندان و جمعیت
جوان‌تری که در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند به استفاده از مکمل
ویتامین D محتاج هستند. زیرا ویتامین D سلامت استخوان‌های آنها را با کمک
فسفر و کلسیم حفظ می‌کند.از طرف دیگر نه‌تنها مکمل‌های کاروتنی خطر
سرطان ریه را در افرادی که سیگار می‌کشند کاهش نمی‌دهد بلکه ممکن است باعث
افزایش آن نیز شود. به علاوه استفاده مداوم از ۶۶۰۰ واحد بین‌المللی
مکمل‌های ویتامین A ممکن است برای سلامت طولانی مدت استخوان در زنان مضر
باشد.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:مکمل غذایی,مکمل های غذایی,زیان مکمل غذایی,فواید مکمل های غذایی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» نيم ساعت راه‌پيمايي يك روز در ميان ضامن سلامتي است

مقامات بهداشتي انگليس تاكيد كردند: افرادي كه دست كم ‪ ۳‬روز در هفته و روزي ‪ ۳۰‬دقيقه راه پيمايي مي‌كنند، سلامتي خود را تضمين مي‌كنند.


به گزارش سلامت نیوز براساس بررسي‌هايي كه بر روي داوطلبان اين تحقيق صورت گرفت، افرادي كه ‪ ۳‬روز در هفته و روزي ‪۳۰‬ دقيقه راه پيمايي كرده‌اند وزن آنها به طور مطلوب كاهش يافته و مشكل فشار خون آنها نيز از بين رفته‌است.

اين مقامات اظهار داشتند كه اين ميزان راهپيمايي سلامتي افراد را در برابر ساير بيماري‌ها نيز تضمين مي‌كند.

 افزود: ورزش و فعاليت بدني به مدت دست كم ‪ ۵‬روز درهفته و روزي ‪ ۳۰‬دقيقه براي افراد بزرگسال نيز بسيار مفيداست.

افرادي كه به سلامتي خود توجه دارند در ابتدا اينگونه فعاليت بدني دست كم بايد ‪ ۳‬روز در هفته راه پيمايي كنند.



نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:ضامن سلامتی,پیاده روی,درمان فشار خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» دانشمندان: حافظه بلندمدت هم پاك شدني است

محققان شيوه‌اي را كشف كردند كه با استفاده از آن مي‌توان بدون آسيب رساندن به مغز، حافظه طولاني مدت را در موش‌ها پاك كرد. كشف اين شيوه ممكن است به تهيه داروهايي براي درمان افرادي كه دچار زوال شديد عقل هستند، بيانجامد.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:حافظه,مغز,حافظه بلند مدت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر بوی سیر بر سلامت قلب

براساس این تحقیقات با وجود آن كه سیر بوی مطلوبی ندارد و بسیاری از افراد از آن فرار می كنند ، اما تحقیقات جدید دانشمندان انگلیسی نشان می دهد ، بوی سیر برای سلامت قلب خوب است و عملكرد قلب را بهبود می بخشد.

براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه آلابامای بیرمنگام انگلیس علت تاثیر مثبت سیر بر قلب انسان ، آن است كه سیر ماده ای به نام الوسین داردكه تكثیر می شود و از تركیبات آن سولفور تولید می شود و سولفور نیز بوی دهان را تغییر می دهد.

بر اثركنش و واكنش این ماده با سلول های قرمز خون ، دی اكسید سولفور تولید می شود و دی اكسید سولفور نیز به روانسازی جریان خون در قلب كمك می كند.

به گفته كارشناسان: بهبود خونرسانی قلب ، حملات قلبی را كاهش دهد .



نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:بوی سیر,خواص بوی سیر,خواص سیر,سلامت قلب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ۲۱روش موثر برای سلامتی قلب

به گفته کارشناسان یک تغییر ساده روزانه خطر بیماری قلبی را ۹۲ درصد کاهش می دهد.در این مطلب به نکاتی اشاره می کنیم که می توانید در شروع برنامه روزانه یک روش را در برنامه زندگی خود بگنجانید.

▪ روز اول: چای سبز بخورید؛ این نوشیدنی مهم دارای آنتی اکسیدان های متعددی است که کلسترول را کاهش می دهد و فشار خون را پایین می آورد. برای تهیه مقدار لازم برای مصرف یک روز، در ۳ لیوان آب جوش، ۳ کیسه چای سبز فاقد کافئین را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. کیسه ها را بردارید و چای را بعد از سرد شدن در یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن در طول روز مقداری از آن را بخورید.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:سلامت قلب,روش موثر,قلب,سلامتی,راه سلامت نگه داشتن قلب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 11 توصيه براي کاهش اشتها

تمام آنهايي که اهل رژيم‌ گرفتن‌ هستند، حتما اين نکته را تجربه کرده‌اند که کنترل اشتهاي کاذب و به موقع

 
غذا خوردن يکي از بهترين راه‌هاي مبارزه با اضافه وزن است. خيلي وقت‌ها ما بدون اينکه بدن‌مان نياز به
 
خوراکي داشته باشد، چيزي مي‌خوريم؛ شايد از سر بي‌کاري يا بي‌حوصلگي يا حتي براي رفع استرس و
 
پاسخگويي به اشتهاي کاذب خودمان! اما چگونه مي‌شود اين اشتهاي کاذب‌ را سرکوب کرد؟ 11 توصيه زير
 
مي‌تواند کمک‌تان کند...

ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:کاهش اشتها,لاغری, راه های لاغری,روش کم کردن اشتها, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» مواد غذایی که كه اجتماعشان با همديگر ممنوع است

ماست و ترب

شير برنج و سويق: كه باعث قولنج و حدوث نفخ در بدن مي‌شود.

انار و حليم (هريسه) به علت اينكه انار باعث غليظ شدن حليم و در نتيجه باعث انسداد (گرفتگي) در عروق شعريه مي‌شود.

سركه و حليم 


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:اجتماع مواد غذایی,مواد غذایی ضد هم,مواد غذایی مضر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ویتامین‌های اصلی برای سلامت پوست كدامند؟

سلامت نیوز :متخصصان پوست تاكید دارند كه چهار ویتامین اصلی شامل ویتامین‌های آ، ث، د و ای از مهم‌ترین ویتامین‌های مفید و موثر برای حفظ سلامت پوست هستند. به گزارش ایسنا، در این مقاله فهرستی از منابع غذایی كه حاوی این ویتامین‌های مفید هستند، ارائه شده است. متخصصان مركز پزشكی مایوكلینیك در آمریكا در این مقاله خاطرنشان كردند: ویتامین آ از تاثیر اشعه فرابنفش بر پوست بدن جلوگیری می‌کند.منابع اصلی حاوی این ویتامین شامل انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مثل هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، انبه، پرتقال و همچنین سبزی‌های پهن برگ مثل اسفناج، کاهو و نیز تخم‌مرغ و شیر و جگر هستند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:سلامت پوست,شادابی پوست,ویتامین لازم پوست,پوست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پیشگیری از بيمارى شريان کرونرى

افراد در معرض در خطر بيمارى قلبى علت اصلى مرگ و مير در اکثر کشورهاى صنعتى است. حدود ۷۰ درصد کليهٔ موارد مرگ و مير در اثر بيمارى قلبى و حدود يک‌چهارم مرگ و مير به هر علت را بيمارى عروق کرونرى قلب (آترواسکلروز) تشکيل مى‌دهد. اين آمارها بايد همه را در مورد خطر بيمارى قلبى در خود و آنچه که مى‌توانند براى مقابله با آن انجام دهند، به فکر بيندازد. هفت عامل خطر عمده وجود دارد که به ايجاد آترواسکلروز و در نتيجه بيمارى شريان کرونرى که باعث حملهٔ قلبى مى‌شود، کمک مى‌کند: - فشار خون بالا. - کلسترول خون بالا. - سيگار کشيدن. - چاقى. - جنسيت مذکر. - سابقهٔ خانوادگى حملهٔ قلبى مخصوصا در پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، و برادر و خواهر. - بيمارى قند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:شریان کرونری,بیماری های شریان کرونری,حمله قلبی,احتمال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» قلب

قلب در هر دقيقه حدود پنج ليتر خون را از بدن عبور مى‌دهد و اکسيژن و مواد مغذّى را براى حفظ کارکردهاى بدن منتقل مى‌کند. قلب همان‌طور که در شکل نشان داده شده است اساساً يک تلمبهٔ چهار حفره‌اى است. خون ورديدى بدن به حفرهٔ فوقانى راست (دهليز راست) وارد مى‌شود و از آنجا به بطن راست جريان مى‌يابد. بطن راست خون را از طريق شريان ريوى به ريه‌ها تلمبه مى‌کند. در ريه‌ها دى‌اکسيدکربن آزاد و اکسيژن جذب مى‌شود. خون تازهٔ اکسيژن‌دار از طريق وريدهاى ريوى به دهليز چپ باز مى‌گردد و از آنجا به بطن چپ جريان مى‌يابد.


بطن چپ خون اکسيژن‌دار را به آئورت (شريان اصلى بدن) تلمبه مى‌کند. خون از آئورت و از طريق شريان‌هاى کوچکتر و نهايتاً مويرگ‌ها در تمام بدن توزيع مى‌شود و اکسيژن به بافت‌ها انتشار مى‌يابد و دى‌اکسيدکربن اضافى برداشت مى‌شود. خون از مويرگ‌ها و وريدى‌هائى که به‌تدريج بزرگتر مى‌شوند جريان مى‌يابد و سپس به وريد اجوف و دهليز راست باز مى‌گردد. خون قلب توسط سه شريان کرونرى تأمين مى‌شود. بيمارى اين شريا‌ن‌ها باعث اکثر حملات قلبى و ساير بيمارى‌هاى قلبى مى‌گردد. در ابتدا بيمارى‌هاى عمومى عروق خونى بررسى مى‌شود.



نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:قلب,وظایف قلب,بطن های قلب,قدرت قلب,تپش قلب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 5تا از بهترین خوراک ها برای سلامت قلب

5نوع خوراک فوق العاده برای سلامت قلب محققان معتقند،مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع توت‌ها، ماهی آزاد، بلغور، پروتئین سویا و اسفناج برای داشتن قلبی سالم لازم است. انواع توت ها: محققان معتقدند که آنتی اکسیدانهای موجود درانواع توت باعث از بین رفتن کلسترول LDL (چربی بد) می شود. همان طور که می دانید این نوع کلسترول در دیواره رگهای خونی رسوب کرده و باعث بروز بیماری های قلبی و سکته می شود. همچنین ثابت شده که این نوع میوه از نظر میزان آنتی اکسیدان موجود در مقایسه با 40 نوع میوه و سبزی دیگر رتبه اول را دارد. آنتی اکسیدان ها باعث خنثی شدن تولیدات فرعی ناشی از متابولیسم (رادیکال های آزاد) می شود که این مواد نقش موثری در بروز سرطان و بیماری های مرتبط با افزایش سن دارد. آنتوسیانین نوعی آنتی اکسیدان است که میزان فراوان در توت سیاه، تمشک سیاه، انگور فرنگی(مویز) و انگور قرمز وجود دارد و نقش موثری در حفظ سلامت بدن دارد. بنابر این توصیه می شود که هر روز 1 فنجان از انواع توت ها مصرف شود. به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:غذای مفید قلب,سلامت قلب,داشتن قلب سالم, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» فوتبال و تاكتيكهاي دفاعي و تهاجمي

.
رایج ترین سیستم دفاعی٬ حریف گیری منطقه ای با چهار یا سه مدافع است٬ و نیز بعضی مواقع حریف گیری من ـ تو ـ من یا نفر به نفر و یا حریف گیری به صورت ترکیبی است. بیشتر تیم ها امروزه با دفاع دولایه یا دو خطی دفاع می کنند(خط دفاع و خط میانی) خط میانی با چهار یا پنج بازیکن میانی است که دو بازیکن از آنها با مسئولیت دفاعی در جلوی دفاع بازی می کنند و یا با یک بازیکن دفاعی در جلوی خط دفاع به عنوان یک محور که قابلیت توپ گیری بالایی دارد بازی می کنند. این بازیکنان میانی که مسئولیت دفاعی دارند٬ ارتباط بین دفاع و حمله را نیز فراهم می آورند. مهاجمان (شامل دو بازیکن و یا تنها یک مهاجم) ٬ آنها حریفان را وادار می کنند تا توپ را در جهت عرضی حرکت دهند و یا به طرف عقب بازی کنند. بعضی از تیم ها مهاجمانشان را رها می کنند(یک یا دو بازیکن) و آنها را از کلیه وظایف دفاعی معاف می کنند. این جور تیم ها با ۸ یا ۹ بازیکن دفاع می کنند. تیم های بزرگ غالباً فوتبال پرسینگ را بازی می کنند٬ به ویژه در میانه زمین و جناحین پرسینگ را اجرا می کنند. چنین تیم هایی هنگامی که حریف توپ داشت ٬ به وسیله دو یا سه بازیکن و یا به طور جمعی و با انسجام کامل در خطوط متحرک ٬ آنها را تحت فشار قرار می دهند و پرس می کنند.

ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:تکنیک در فوتبال,تکنیکهای فوتبالی,دفاع در فوتبال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ابعاد زمین بازی فوتبال

اندازه ها
▪ زمين بازى بايد به شكل مستطيل و درازاى طول بايد بزرگتر از دارازى خط دروازه باشد.
▪ طول حداقل 90 متر و حداكثر 110 متر.
▪ عرض حداقل 45 متر و حداكثر 90 متر.

مسابقات بين المللى
▪ طول حداقل 100 متر و حداكثر 110 متر.
▪ عرض حداقل 64 متر و حداكثر 75 متر.

علامت گذارى زمين
علامت گذارى زمين بازى بوسيله خطوط مشخص می شود، ضخامت خطوط متعلق به محوطه مربوط مى باشد. خطوط بلندتر را خطوط طولى و خطوط كوتاه تر را خطوط دروازه می نامند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:ابعاد زمین فوتبال,ابعاد دروازه,تصمیمات فوتبال, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاریخچه پیدایش ورزش فوتبال

1- تاریخچه مختصر پیدایش فوتبال هر چه زمان می گذرد، و هر چه بر عمر فوتبال افزوده می شود، اقبال عمومی مردم جهان، نسبت به این ورزش مردانه، پر تلاش و جادویی فزونی می یابد. در این میان، سهم جوانان و نوجوانان در گرایش بسوی این ورزش، چه از نظر داخل شدن در متن آن، و چه لذت بردن از تلاش گروهی از بازیكنان در زمین، در جمع تماشاگر، از ورزشهای دیگر بیشتر بوده و بهمین دلیل است كه در كشور های مختلف جهان، مولفین و مفسرین بسیاری در مورد این ورزش كتب، مقالات، سالنامه ها، قوانین و تشریح شیوه های گوناگون را به طرق مختلف منتشر كرده و هر چه از عمر فوتبال می گذرد، تجزیه و تحلیل های بیشتری درباره پیدایش و رواج این ورزش صورت می گیرد. فوتبال سرگذشت جالبی دارد، چرا كه تعداد بسیاری از تاریخ نویسان و مؤلفین ( بخصوص غربی ها) سعی كرده اند تا ثابت كنند فوبتال چه به طریق ابتدایی و اولیه، چه از نظر داشتن فوتبال دارای قوانین و رعایت اصول بازی، از كشور آنها آغاز شده و سپس به كشورهای دیگر رخنه كرده و رواج یافته است. از آن جمله اند كشورهای فرانسه و ایتالیا كه خود را " پدر فوتبال" دانسته و مقابل ایندو، كشور انگلستان است كه به جهت تدوین قوانین و ثبت بازیها در قرن هجدهم، خود را والاتر و برتر از دیگران می داند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:پیدایش فوتبال,تاریخچه فوتبال,فوتبال,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» تاثیر پیاده روی در پیری مغز


ادوارد مک آلی، استاد بهداشت عمومی، حرکات شناسی بدن و مدیر موسسه بکمن می گوید نتایج تحقیقات او و همکارانش نشان می دهد که پیاده روی ۴۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته می‌تواند فرایند پیری مغز را برای افراد خانه نشین به تاخیر بیندازد . به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این پژوهشگر آمریکایی در بررسی‌های خود نشان داد که انجام حرکات فیزیکی ملایم مانند پیاده روی ۴۰ دقیقه سه بار در هفته برای شادابی مغز بسیار مناسب است و می‌تواند اتصالات مغزی و کارایی شناختی را بهبود بخشیده و با پیری بافت مغزی مبارزه کند. این محقق با بررسی ۶۵ فرد بین ۵۹ تا ۸۰ سال به این نتایج دست یافت تمام این شرکت کنندگان خانه نشین بودند و در طول شش ماه قبل از تحقیق تنها دو بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشتند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:تاثیر پیاده روی,پیری مغز,جوان ماندن مغز,جلوگیری از پیری,روش های پیاده روی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 10راه کاهش وزن بدون رژیم غذایی

تعداد زیادی رژیم های غذایی زودگذر وجود دارد که با فراموش کردن احساس گرسنگی و محرومیت به سرعت باعث کاهش وزن می شوند ولی این روش های کاهش وزن سبب می شود به سرعت و دوباره به وزن سابق برگردید.برای حفظ دائمی وزن لازم است شما به آرامی وزن خود را کم کنید. بسیاری از متخصصین معتقدند بدون گرفتن رژیم غذایی امکان کم کردن وزن وجود دارد. کلید این کار انجام تغییرات ساده در روش زندگی است.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:راه کاهش وزن,راه های لاغری, لاغری بدون رژیم,مواد غذایی ضروری, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» افزایش مصرف گوشت می تواند چاقی را تشدید کنند

یر اساس مطالعه ای که دانشمندان اروپایی انجام داده اند کاستن از مقدار گوشت مصرفی در رژیم غذایی می تواند به افراد کمک کند که وزن خود را کاهش دهند.پژوهشگران کالج سلطنتی لندن دریافتند کسانی که به میزان زیاد گوشت مصرف می کنند در طول یک دوره پنج ساله وزنشان در مقایسه با کسانی که گوشت کمتری خورده ولی به همان اندازه کالری مصرف می کنند بیشتر می شود.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:مصرف گوشت,عوامل تشدید چاقی,کاهش وزن,کالری گوشت زیان مصرف زیاد گوشت, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 5 راه مفید برای کنترل اشتها

اشتهایتان از کنترل خارج شده است، نکته های زیر برای به کنترل گرفتن دوباره آن می تواند کمکتان کند.بر اشتهایتان پیروز شوید برای جلوگیری از گرسنه شدن زیاد، بهتر است که یک وعده غذای عادی را به چند وعده کوچکتر تقسیم کنید. بعوان مثال، اگر به طور عادی برای ناهارتان سوپ و ساندویچ می خورید، ساندویچتان را در ناهار میل کنید و بعد برای بعدازظهر سوپتان را گرم کنید و بخورید. یا نیمی از هر کدام را برای وعده ناهار و نیمه باقی مانده را برای عصرانه میل کنید.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:راه کنترل اشتها,اشتها,کنترل اشتها,پر خوری,جلوگیری از پرخوری,جلوگیری از گرسنگی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» چگونه وزن مناسب داشته باشیم؟

چاقی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین معضلات سلامتی گریبانگیر تعداد زیادی از ابنای بشر گشته است.چاقی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بعضی از بیماری‌ها نظیر افزایش قند، چربی‌ها، کلسترول خون و افزایش قشار خون و دردهای مفصلی شود. روی دیگر این سکه لاغری مفرط است که می‌تواند از عوارض سوتغذیه مزمن و یا بیماری‌های گوارشی یا اختلال در کار بعضی از غذذ درون ریز و ... باشد.نیاز هر انسان به انرژی بستگی به وزن، قد، سن، میزان فعالیت و جنسیت افراد دارد که رعایت آن ضامن سلامتی است. مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گزارشی برای داشتن وزن مناسب نکاتی را ذکر کرده است که عبارتند از: -حتماً روزانه پنج وعده میوه و سبزی مصرف کنید.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:وزن مناسب,را های لاغری,کاهش وزن,تاثیر ورزش,عادات غذایی,مناسب, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» 9 ماده غذایی چربی‌سوز

اگر نمی‌خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن کم کنید می‌توانید این 9 ماده غذایی را خریداری و یخچال‌تان را با آن پر کنید.

اما فراموش نکنید اینها مواد غذایی جادویی لاغرکننده نیستند بلکه می‌توانید آنها را جایگزین سایر مواد غذایی روزانه‌تان کنید تا کالری کمتری دریافت کنید و وزنتان را پایین بیاورید. اگر می‌خواهید سریع و راحت وزن کم کنید، این فهرست غذایی کمک‌کننده است.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:مواد چربی سوز,ماده غذایی رژیمی,سوزاننده چربی,انسولین,کاهش وزن,کاهش وزن با کلسیم,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» میوه، سلامت‌تان را تضمین می‌کند


میوه‌ها یکی از 5 گروه مواد غذایی هستند که نقشی مهم در حفظ سلامت انسان‌ها دارند. پژوهشگران معتقدند هر فرد برای حفظ سلامت باید روزانه 2 تا 4 واحد میوه بخورد. هر واحد میوه شامل یک عدد میوه متوسط، نصف لیوان میوه‌های دانه شده مانند انگور، نصف لیوان آبمیوه تازه و طبیعی و یک‌چهارم لیوان میوه خشک است و به عبارتی دیگر می‌توان گفت هر واحد میوه حاوی 15 گرم کربوهیدرات و 60 کیلوکالری انرژی است.


» مصرف زیاد قند و شکر، ممنوع

قند و شکر بر خلاف قندهای نشاسته‌ای از گروه قندهای ساده‌ای هستند که مصرف به اندازه ‌آنها به عنوان سریع‌ترین و ارزان‌ترین منبع انرژی در مواقع فعالیت‌های شدید فکری، مطالعات، یادگیری‌های تحصیلی، درسی و... می‌‌تواند برای سلول‌های مغز تامین انرژی کند، اما پرسش اینجاست که قند و شکر علاوه بر ایجاد انرژی، ارزش تغذیه‌‌ای دیگری هم دارند. قند و شکر از شیرابه نیشکر یا چغندر قند پس از طی مراحلی استخراج می‌شو


» رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول خون

غذاهای حاوی سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و حبوبات جایگزین‌های بسیار خوبی برای غذاهای پرکلسترول به شمار می‌روند. معمولا غذاهایی که از غلات تهیه شده‌اند، مانند نان‌ها، برنج، ماکارونی و غلات دیگر همچون لوبیا و نخود‌فرنگی خشک حاوی نشاسته و فیبر فراوان و چربی‌های اشباع و کالری پایین هستند. در ادامه، مطالب مفیدی را درباره رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول خون می‌خوانیم.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب: رژیم غذایی,کاهش کلسترول خون, رژیم,گوشت قرمز,سوسیس,کلسترول بد خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خوردن گوشت کانگورو برای حفظ محیط زیست

 

پژوهشگران استرالیایی می گویند خوردن گوشت کانگورو به جای گوشت گاو و گوسفند، می تواند بطور قابل ملاحظه ای در جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای موثر باشد.


گاز متان که گاوها و گوسفندان با بادگلو (آروغ) و باد معده خود تولید می کنند، حتی از دی اکسید کربن هم بیشتر به محیط زیست آسیب می رساند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:گوشت کانگورو,حفظ محیط زیست,گاز متان,پزوهشگران, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» پزشکان یک گام به درمان بیماری های قلبی نزدیک تر شدند


محققان در آمریکا دریافته اند که نوع خاصی از "کلسترول خوب" که در بدن اهالی یک روستای کوچک در ایتالیا کشف شده است می تواند رسوبات خطرناک را از سرخرگ های مسدود شده پاک کند. در جریان این آزمایش پزشکان یک نوع لیپوپروتئین (اچ دی ال) چگالی بالا را که به "کلسترول خوب" معروف است به بیماران تزریق کردند. نتایج نشان داد که این معالجه تنها طی چند هفته به کاهش رسوبات چربی در سرخرگ های این افراد منجر می شود. محققان که نتیجه تحقیقات خود را طی مقاله ای در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر کردند، می گویند تحقیقات محدود آنها می تواند به شیوه نوینی برای درمان بیماری های قلبی منجر شود. "اچ دی ال" به کار رفته در این مطالعه نوع متفاوتی از این ماده است که در دهه 1980 در یک جامعه کوچک روستایی در شمال ایتالیا کشف شده بود.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:پزشکان,درمان,بیماری قلبی,حمله قلبی,کنترل اچ دی ال,کلسترول, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» کربوهیدرات‌ کمتر سبب‌ کاهش‌ میزان‌ آکنه‌ می‌ شود


نتایج‌ یک‌ بررسی‌ پزشکی‌ نشان‌ می‌ دهد پرهیز از مصرف‌ غذاهای‌ سرشار از قند به‌ مبتلایان‌ به‌ آکنه‌ این‌ امکان‌ را می‌ دهد که‌ از میزان‌ ضایعات‌ پوستی‌ خود بکاهند‌. محققان‌ می‌ گویند غذاهای‌ پر کربوهیدرات‌ همچون‌ کربوهیدراتهای‌ کم‌ فیبر‌ سبب‌ افزایش‌ سریع گلوکز خون‌ می‌ شوند و غذاهای‌ کم‌ قند سبب‌ افزایش‌ تدریجی‌ قند خون‌ می‌ شوند. از این‌ نوع‌ غذاها می‌ توان‌ از غذاهای‌ سرشار از فیبر نام‌ برد‌. محققان‌ در بررسی‌ خود دریافتند پرهیز از غذاهای‌ پر کربوهیدرات‌ سبب‌ کاهش‌ میزان‌ آکنه‌ در آنان‌ می‌ شود‌. آکنه‌ معمولی‌ یا جوش‌ جوانی‌ بیماری‌ شایع دوران‌ بلوغ‌ است‌ این‌ بیماری‌ ممکن است‌ جزئی‌ بوده‌ و با ضایعات‌ کمی‌ همراه‌ باشد و یا به‌ صورت‌ منتشر و التهابی‌ رخ‌ دهد. آکنه‌ مناطقی‌ مانند صورت،‌ پشت‌ و سینه‌ را که‌ دارای‌ غدد سباسه‌ فراوان‌ هستند‌ درگیر می‌ کند. محل‌ درگیری‌ در 98 موارد‌ صورت‌ است‌ زمان‌ شروع‌ علائم‌ معمولا در دوران‌ نوجوانی‌ بوده‌ و در اغلب‌ موارد در پایان‌ این‌ دوران‌ رو به‌ کاهش‌ گذاشته‌ و از حدود 25 سالگی‌ خود به‌ خود بهبود می‌یابد‌ شیوع‌ این‌ بیماری‌ به‌ قدری‌ بالاست‌ که‌ برخی‌ افراد آن‌را نوعی‌ حالت‌ فیزیولوژیک‌ دوران‌ نوجوانی‌ و بلوغ‌ نامیده‌ اند‌. گاهی‌ اوقات‌ بیماران‌ مراجعه‌ به‌ پزشک‌ را با این‌ تصور که‌ ابتلا به‌ آکنه‌ مرحله‌ ای‌ از فرایند رشد محسوب‌ می‌ گردد‌ به‌ تعویق‌ می‌ اندازند‌ این‌ امر ممکن‌است‌ جراحت‌ دائمی‌ پوست‌ و پیامدهای‌ احتمالی‌ بر روان‌ بیمار را به‌ دنبال‌ داشته‌ باشد‌ بنابراین‌ باید لزوم‌ درمان‌ را مدنظر قرار داد‌.



نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:کربوهیدرات,کاهش میزان آکنه,آکنه,ضایعات پوستی,جراحت پوست, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» لوزالمعده مصنوعی؛ امیدی در درمان دیابت


دانشمندان دانشگاه کمبریج دریافته اند که می توان از "لوزالمعده مصنوعی" برای تنظیم قند خون در کودکان مبتلا به دیابت نوع اول استفاده کرد.در آزمایش انجام گرفته توسط این دانشمندان مشخص شد که استفاده همزمان از یک حس گر (سنسور) که سطح گلوکز خون را لحظه به لحظه اندازه گیری می کنند با یک پمپ تزریق کننده انسولین، می تواند میزان قند موجود در خون را به طرز چشمگیری کنترل کند.این آزمایش اثبات کرده است که استفاده از این وسیله می تواند جلوی افت خطرناک سطح قند خون را به شکل محسوسی بگیرد.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:لوزالمعده مصنوعی,لوزالمعده,درمان دیابت,پمپ انسولینی,تنظیم قند خون, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» ژن های مرتبط با آلزایمر کشف شدند


دو ژن که به طور بالقوه در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارند توسط محققان بریتانیایی کشف شده اند.کشف دو ژن اولین سرنخی است که در طی شانزده سال اخیر در حوزه تحقیقات در باره آلزایمر به دست آمده و باعث شده است محققان نظریه های خود را در باره چگونگی به وجود آمدن این بیماری در انسان بازنگری کنند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:ژن مرتبط با آلزایمر,آلزایمر,حفاظت مغز,درمان آلزایمر, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» امکان کاهش بیماری های قلبی در مبتلایان به دیابت

 

تحقیقات جدید حاکی از آن است که حفظ میزان قند خون بیماران دیابتی در حد افراد عادی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آنها کاهش می‌دهد. بر اساس یک تحقیق جدید، کنترل بیشتر بر میزان قند خون در مبتلایان به بیماری دیابت، می تواند احتمال بروز مشکلات قلبی را در آنها کاهش دهد. میزان گلوکز خون در افرادی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند، با وجود داروهایی که به آنها تجویز می شود، بالاتر از حد معمول و متوسط است.

ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:کاهش بیماری قلبی,دیابت,قند خون,حملات قلبی,هیپوگلیسمی,نتایج بدست آمده, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» غذاهای چرب حافظه را تقویت می‌کند


مطالعه‌ای تازه در آمریکا حاکیست که مصرف غذاهای چرب می تواند به تقویت حافظه کمک کند. تیمی از محققان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در اِرواین کشف کرده است که اسیدهای اولیک موجود در چربی، در معده تبدیل به یک عامل تقویت کننده حافظه می شود. آنها امیدوارند که این یافته که نتایج آن در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" چاپ شده است بتواند به کشف راهی تازه برای رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:غذای چرب,حافظه,تقویت,تقویت حافظه,آمیگدالا,تاثیر رژیم غذایی,فعالیت مغز, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» خواب کافی؛ تصفیه مغز


در پی تحقیقات جدیدی که نشان می‌دهد مغز انسان در حین خواب زواید انباشته در مغز را دور می‌ریزد دانشمندان بار دیگر در مورد خطرات ناشی از بی‌خوابی هشدار می‌دهند. روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در ستون مطالب علمی ‌خود نگاهی دارد به تحقیقات پزشکی جدید در مورد کارکرد مغز در زمان خواب و می‌نویسد: <<شکسپیر از زبان قهرمان نمایشنامه‌های خود هملت می‌گفت: خواب ساعات خیالپردازی مغز است. ولی اکنون دانشمندان ثابت کرده‌اند که وظیفه اصلی مغز انسان به هنگام خواب، تصفیه زوایدی است که در طول روز گردآوری شده‌اند.


ادامه مطلب ...
نويسنده : مدیر سایت | تاريخ : دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:خواب کافی,تصفیه مغز,خطرات بی خوابی,بی خوابی,, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب